Selv en reise på 1000 mil begynner med et lite skritt

23 05 2012

Heisann! Tenk at om 1mnd sitter vi i Afrika! Det er helt sykt å tenke på at vi skal reise heeelt dit. Det er langt borte, en helt annen verden, og det skumleste av alt er at vi skal være så lenge borte. Mange mener at 5 uker er lite, noen mener det er mye. Jeg mener at det er veldig veldig lenge. Vi skal bort fra alt som er kjent og kjært, bort til noe fremmed og litt skummelt.

Selv en reise på 1000 mil begynner med et lite skritt.. Da Karianne spurte meg om jeg skulle bli med så kom det mengang ifra meg «neei, har jo ikke økonomi til det. Mye penger på tull.» Heldigvis tenkte jeg meg om, og fant ut at om jeg var villig til å velge bort mange av mine goder som følger av penger her hjemme, så har jeg økonomi til det.

Ansatt som barnehageassistent uten utdannelse så er ikke lønnen all verdens. Helt grei til å overleve på, men absolutt ikke noe å bli rik på. Jeg måtte velge bort shopping, uteliv, junkfood, og masse annet. Men idag når jeg ser hva jeg har «ofret» så gjør det ikke så mye. Selfølgelig har det vært kjedelig mange gang når venner spurte om jeg ville bli med ut å spise, ut på byen, ut på shopping, ut å kjøre osv å takke nei. Det kan jeg innrømme. Men så må jeg bare tenke at det blir en opplevelse å dra langt bort fra mor og far, og ut i den store verden.

Økonomisk sett så har vi brukt ca 25.000 på vaksine, pass, flyreise, og opphold på barnehjemmet. Tiden vi skal bruke på Zanzibar er ikke betalt ennå siden vi ikke har bestilt hotell. Lommepenger er heller ikke avklart ennå, men det går sikkert litt penger der og! Uansett, tenk for en opplevelse! Vi skal kose oss masse, og bli kjent med mange nye mennesker i en helt annen verdensdel! Og få innblikk i andre kulturer, og levemåter/standar. Noe jeg tror er sunt for alle og enhver!

Du kan følge oss på denne bloggen, her skal vi oppdatere så ofte vi kan! 🙂


Handlinger

Information

Ett svar

28 05 2012
heidihagalokken

Så utrolig spennende :). Ønsker dere en virkelig god tur!!

Legg igjen en kommentar